Archwium > Numer 325 (09/2000) > Czytelnicy w drodze > Refleksje po lekturze artykułu

Refleksje po lekturze artykułu

Przełamanie stereotypowego bleblania

Gratuluję panu Włodkowi znakomitego artykułu, pełnego intelektualnej świeżości. Obserwuję polską prasę (zwłaszcza religijną) z perspektywy emigranta (11 lat w Hiszpanii). Nieraz bulwersował mnie jej namaszczony, dogmatyczny ton i częste powtarzanie przyjętych, konserwatywnych stereotypów, straszenie „zgniłym Zachodem” (skąd my to znamy, stare określenie komunistycznej propagandy), jego moralnym zepsuciem i niebezpiecznymi skutkami postępowych idei (zwłaszcza o charakterze moralnym czy eklezjalno–teologicznym).

Pan Tomasz Włodek odważył się powiedzieć coś, co z pewnością narazi go na fale krytyk, ale fajnie, że taki tekst się ukazał. Oczywiście nie chodzi tyle o McDonalda, ile o pewien styl, przełamanie stereotypowego bleblania i powtarzania przyjętych konwenansów.

Witold Wolny
Sewilla

 

Nieczysta ekologia

Z zaciekawieniem przeczytałem artykuł. Jednakże... Oto inne spojrzenie z „Niedzieli” 16 VII 2000 roku, która podaje, że kierownictwo McDonald’sa wspiera finansowo reklamowanie prezerwatyw w Ohio (USA). Dodaje do serwowanych posiłków ulotki zachęcające do używania środków antykoncepcyjnych, włączając się w działanie IPPF (Międzynarodowej Federacji Planowania Rodziny). IPPF rozprowadza w barach McDonalda darmowe paczki rodzinne z hamburgerami i innymi daniami, dołączając do nich ulotki oraz kupon na 12 darmowych prezerwatyw...


Dostęp do treści serwisu jest płatny.


Aby wyświetlić pełny tekst musisz być zalogowany
oraz posiadać wykupiony dostęp do tego numeru.

     


zobacz także

Kiedy pieśni usypiają demony

okładka

"Pisarze nawróceni. Inspiracja duchowa w epoce niewiary" Josepha Pearce'a

Modlitwa wiernych

Nowy układ Różańca Świętego


komentarze



Facebook